Szkolenia w biznesie

utworzone przez | 11 paź 2019 | Wiedza, Zdobywanie wiedzy | 0 komentarzy

Pewnie czasami zastanawiasz się, do czego potrzebne są szkolenia (albo szkoły biznesu). „Czy ja potrzebuję szkoleń?” – myślisz. Odpowiedź na to pytanie jest dość prosta. Wystarczy zastanowić się… czy tego potrzebujesz.

Szkolenia z prowadzenia biznesu w Internecie

Powiedzmy, że chcesz prowadzić działalność gospodarczą w Internecie. Być może masz już firmę i działasz tradycyjnie (czyli off-line). A być może chcesz zacząć bez zakładania własnej firmy – da się to zrobić. Możesz przecież sprzedawać pod czyjąś marką, prowadzić usługi z umowami o działo lub zlecenie.

Załóżmy, że chcesz prowadzić e-sklep. Masz pomysł na taki e-biznes. Wszystko masz przemyślane: od biznesplanu, po strategie marketingu i obsługi klienta (nie zapomnij o opracowaniu domeny – polecam Ci szkolenie z domen internetowych). Czy zatem potrzebujesz szkoleń? Najpierw powiem Ci, czym są szkolenia (zainteresuj się na początek, czym są domeny firmowe).

Co to są szkolenia?

Szkolenia to skondensowana wiedza. To również możliwość poznania osób, które interesują się tym, co Ty. To również nowe kontakty biznesowe, nowe bartery, albo nawet nowi Klienci dla Ciebie. Jednak podstawą jest wiedza: nowe pokłady informacji, które mają ułatwić Ci prowadzenie e-biznesu.

Czy potrzebujesz szkoleń biznesowych?

Zastanów się, czego potrzebujesz do prowadzenia biznesu w Internecie. Jest tutaj dość duży wachlarz zagadnień do ogarnięcia. Nie musisz być specjalistą we wszystkim, ale zgodnie z zasadą Pareto musisz mieć najważniejsze 20% wiedzy z każdego tematu, który jest związany z Twoim biznesem. Czyli:

  • Nie musisz mieć wiedzy księgowej, ale podstawy musisz znać: jak wystawić fakturę, jak obsłużyć kasę fiskalną, jaki podatek vat naliczyć, jakie masz możliwości zwolnień podatkowych, ile dni masz na wystawienie faktury, co podlega amortyzacji, i wiele innych. Powtórzę: nie musisz mieć pełnej wiedzy, ale podstawy musisz znać.
  • Nie musisz być pozycjonerem. Ale musisz umieć kontrolować firmę pozycjonerską. Jeśli zlecisz pozycjonowanie i nie będziesz mieć gruntownej wiedzy, jak kontrolować firmę, która zajmie się SEO dla Ciebie, masz niemal pewne kłopoty. Pamiętaj, że to Tobie zależy na Twoim biznesie – nie innym. Nikt za Ciebie nie będzie dbał o Twój interes. Firma pozycjonerska w najlepszym wypadku wywiąże się z umowy z Tobą. A to, czy będziesz dzięki temu zarabiał, nie ma dla nich najczęściej znaczenia.

Jest cały szereg zagadnień, jakie musisz znać, by móc kontrolować firmy i ludzi, którzy będą dla Ciebie pracowali (musisz też mieć pomysł na zarabianie). Zatem nawet jeśli coś oddelegujesz (tzw. outsourcing), musisz mieć wiedzę, jak kontrolować efekty pracy innych. Nie masz innego wyjścia. I właśnie miedzy innymi po to potrzebujesz szkoleń z e-biznesu.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.