Wiedza z zakresu e-biznesu, e-commerce, marketingu internetowego i nie tylko

Znajdziesz tutaj różne informacje z zakresu e-biznesu: od zupełnych podstaw, po zaawansowane tipy i wskazówki. Myślę, że mogą pomóc Ci w prowadzeniu firmy w Internecie.

Dziś otworzyć e-firmę jest łatwo, ale zarabiać, być rentownym i utrzymać się na rynku choć kilka lat – z tym już bywa gorzej. Większość firm jest zamykana po roku lub dwóch latach (jak skończy się „mały ZUS”). A przecież wcale nie musi tak być. By jednak temu zapobiec, przedsiębiorca musi mieć solidne podstawy, by prowadzić firmę i promować ją w Sieci. Potrzebny jest wręcz ocean wiedzy. 

Wybierz jedną z kategorii znajdujących się poniżej.

Allegro

allegro - sprzedażAllegro jest ewenementem na Polskim rynku e-commerce. Nie ma wielu krajów na świecie, w których jeden marketplace tak zdominowałby e-handel. A jednak w PL się to udało.

Sprzedając w Sieci, musisz być na Allegro. Warto też zacząć e-sprzedaż od Allegro. Dlaczego? O tym dowiesz się między innymi czytając artykuły z tej kategorii.

E-biznes

e-biznesowe szachyE-biznes wydaje się niektórym prosty, gdyż wyobrażają sobie, że prowadzi się firmę nie wstając od komputera. O ile w niektórych przypadkach jest to prawdą (to niewstawanie od biurka), o tyle prosto to nie jest. Wymaga ogromu wiedzy, czasu i zaangażowania.

Jeśli chodzi o wiedzę, to pomóc mają Ci szkolenia na frogia.pl, ale i artykuły z tego działu. Zajmiemy się wszystkim: od strategii, po obsługę Klienta.

E-biznesplanowanie

e-biznesplan-owaniePlanowanie to podstawa każdego biznesu. Nie można nic zaczynać nie mając solidnego planu. Paradoksalnie, wiele osób szykując się do prowadzenia e-biznesu nie przygotowuje biznes planu. Nie może dziwić tak duży odsetek niepowodzeń, skoro błędy popełnianie są u podstaw.

Nawet jeśli nie lubisz planowania, musisz się go nauczyć i stosować. Pomóc Ci w tym mają artykuły w tym dziale.

E-commerce

e-commerceE-handel w Polsce rośnie od lat w niesamowitym tempie ponad 10% rok do roku. I choć wydawało się, że już spowolni, to w bieżącym roku prawdopodobnie nawet ów wzrost… przyspieszył. Warto sięgnąć po część tego tortu. 

E-commerce to szerokie i skomplikowane obszary. Od technikaliów (np. wybór silnika i stawianie sklepu internetowego), po marketing internetowy. Od importu, po logistykę. Od sprzedaży, po obsługę reklamacji. Tym zajmiemy się w tym dziale. 

E-marketing

e-marketing, promocjaMarketing internetowy to stosunkowo młoda dziedzina wiedzy, ale niezwykle dynamicznie się rozwijająca. Specjalistów przybywa, tworzone są kolejne kierunki studiów czy kursy. W wielu jednak przypadkach, to właściciel e-biznesu sam zajmuje się e-marketingiem, a już niemal zawsze w pełni go nadzoruje.

Musisz miedz rozległą wiedzę na temat e-marketingu – nawet wtedy, gdy chcesz większość działań zlecać na zewnątrz. Postaram się pomóc Ci w zdobyciu solidnej wiedzy.

Grafika

grafika koloryGrafika w Internecie ma duże znaczenie, gdyż w Sieci czytamy, słuchamy i oglądamy. Grafika może działać na naszą korzyść (w e-biznesie) lub wręcz przeciwnie. Kluczowe jest więc poznanie podstaw skutecznego projektowania i używania grafiki w Internecie.

Od opracowania logotypu, przez dobór czcionki, po schematy kolorystyczne na stronach WWW. Tym zajmiemy się w tym miejscu.

Pomysł na e-biznes

pomysł na e-biznesCzy pomysł na e-biznes jest najważniejszy? Różnie z tym bywa. Doświadczenie pokazuje, że najczęściej kluczowa jest konsekwentna realizacja pomysłu. Pomysł nie zawsze musi być nowatorski – można zrobić to samo, co inni, ale lepiej, szybciej, skuteczniej, inaczej.

Postaram się podpowiedzieć Ci różne pomysły na biznes w Internecie, zainspirować Cię.

Pozycjonowanie, SEO

seoPozycjonowanie serwisów internetowych jest wręcz owiane legendą. Pozycjonerzy przez wielu uznawani są za magików, którzy mają tajną wiedzę. Rzeczywistość jest jednak mniej kolorowa. Optymalizacja pod silnik wyszukiwarki (SEO) i zdobywanie linków (pozycjonowanie) to żmudna praca. 

Warto rozważyć samodzielne pozycjonowanie. Lecz nawet jeśli postanowisz zlecić pozycjonowanie, musisz mieć solidne podstawy wiedzy, by prawidłowo kontrolować firmę SEO.

Usability, użyteczność, funkcjonalność

usabilityUżyteczność stron internetowych to wciąż niedoceniany obszar, chyba na równi z e-biznes-planowaniem i obsługą Klienta. A przecież dzięki lepszemu usability nasze działania będą skuteczniejsze i więcej zarobimy. Wydatki i czas poświęcony na zwiększanie użyteczności w zasadzie zawsze będą doskonałą inwestycją.

Użyteczność (z ang. usability) i funkcjonalność to pojęcia związane z łatwością obsługi stron WWW i możliwościami, jakie oferują. Zajmiemy się tymi zagadnieniami.

Zdobywanie wiedzy

zdobywanie wiedzy - książki, szkoleniaW e-biznesie wiedza jest niezbędna. To nie jest sprzedawanie na bazarze, gdzie wystarczą podstawowe umiejętności. Biznes internetowy jest bardzo wymagający i niezwykle konkurencyjny. By przetrwać, musisz być po prostu dobry, nawet bardzo dobry.

Obecnie mamy nadmiar źródeł wiedzy, a kluczowe jest ich selekcjonowanie. Postaram się pomóc Ci w tym zakresie.