Strategia w e-biznesie

utworzone przez | 23 maj 2020 | E-biznes, Wiedza | 0 komentarzy

Doradztwo w e-biznesie – czy warto?

Często mam konsultacje z Klientami dotyczące e-biznesu. Jestem bardzo zajęty własnymi projektami, jednak staram się znaleźć czas dla osób, które potrzebują pomocy. Nie mają spójnej strategii działania, kluczą po omacku, popełniają mnóstwo błędów, tak naprawdę nie wiedzą, czego chcą. Tak jest bardzo często. Do konsultacji podchodzą bardzo ostrożnie, myśląc: „A czy konsultacje coś mi dadzą? Co to zmieni? Czy to nie strata czasu i pieniędzy?”. A po pierwszym spotkaniu mówią: „Dlaczego wcześniej nie zdecydowałam/em się na konsultacje???„. Tak to działa.

Dlaczego konsultacje w biznesie to doskonały pomysł?

Powodów jest wiele.

Po pierwsze, doradca biznesowy ma dużą wiedzę. Najczęściej sam prowadzi własny biznes / biznesy i ma praktyczną wiedzę z tego zakresu. Poza tym, jest doradcą, zatem posiada doświadczenie zdobyte na bazie własnych Klientów. Ale to nie wszystko. Specjalista, na którego usługi się zdecydujesz, popatrzy na Twój biznes (lub plany biznesowe, jeśli dopiero zaczynasz) z boku, z pewnej perspektywy. I zobaczy rzeczy, na które Ty nie zwróciłeś uwagi. Będziesz mieć wiele razy efekt „wow”, tzn. będziesz się zastanawiać, dlaczego wcześniej sam na to nie wpadłeś. Zatem doradztwo nie jest czymś opcjonalnym, nie jest ekstrawagancją czy wydziwianiem. Doradztwo to wręcz nasz obowiązek, jeśli chcemy skutecznie rozwijać nasze biznesy (internetowe i tradycyjne).

Jak wygląda doradztwo Pawła Krzyworączki?

Ponieważ zależy mi na zadowoleniu moich Klientów, dlatego nie chcę ich stresować. Pierwsza krótka rozmowa praktycznie zawsze jest darmowa. Czasami 5 minut, a czasami dłużej. Klient mówi mi, czego oczekuje. Najczęściej jednak to ja wypytuję się o masę spraw:

  1. w jakim jest miejscu w biznesie
  2. jakie ma biznesy
  3. jakie ma zasoby, środki
  4. jakie ma cele, co chce osiągnąć
  5. co już zbudował
  6. z czym ma problemy
  7. jakie ma dochody
  8. jak szybko chce mieć efekty itd.

Całkiem niedawno miałem Klienta, który po pierwszej naszej rozmowie (jeszcze tej wstępnej) zmienił o 180 stopni to, co planował. W zasadzie całkowicie porzucił pomysł na biznes, który planował od 2 lat (!). Jak to możliwe? Po prostu w kilka minut zrobiłem razem z nim analizę jego grupy docelowej, czyli osób, które miały płacić za jego usługi. Okazało się, że grupa ta jest bardzo mała, a do tego nie wyedukowana internetowo i niezbyt chętnie płacąca za tego typu usługi, jakie planował mój Klient. Cały pomysł na biznes internetowy był nierealny. Po prostu nie mógł się udać.

Ale to nie wszystko. Klient ten miał inne pomysły na biznes, które chodziły mu po głowie. Okazało się, że jeden z nich jest ciekawy i bardzo obiecujący. Już po kilku minutach rozmowy (!) okazało się, że warto w to wejść. Mało tego: zbudowanie silnej marki w tym obszarze mogło spowodować dominację na tymże rynku, ponieważ nie miał on silnego lidera. I co się stało? Zostałem oczywiście stałym doradcą tego człowieka. On buduje potężny biznes w oparciu o e-marketing (sam biznes jest tradycyjny, ale niemal cały marketing prowadzony jest przez Internet), a ja mam satysfakcję, że pomagam kolejnej osobie. Tak to działa.

Ile kosztuje doradztwo?

Tutaj mam bardzo przejrzyste warunki. W chwili, gdy piszę te słowa, godzina (60 minut) mojego doradztwa kosztuje 200 zł netto (+vat). Możesz potrzebować 1 godzinę, może kilka, a może np. raz w miesiącu 1 godzinę, by korygować własny e-biznes i robić stałe postępy. Wybór pozostawiam Tobie.

Jeśli potrzebujesz mojej pomocy w rozwoju Twojego e-biznesu – czekam na Twój kontakt.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.