Jak powinna wyglądać strona firmowa?
Oczywiście ktoś może powiedzieć, że to zależy od wielu czynników: od branży, grupy docelowej, funkcji strony. To prawda. Są jednak pewne wytyczne, które będą wspólne praktycznie dla każdej strony firmowej. Oto one.
Usability serwisu firmowego
Tak jak każdy inny serwis w Internecie, tak również strona firmowa musi spełniać standardy użyteczności (z ang. usability). Co to oznacza w praktyce? Musisz zadbać w pierwszej kolejności o odpowiednią nawigację. Musi być przejrzysta i oczywista dla użytkownika. Pamiętaj o odpowiednim rozmieszczeniu przycisków i linków, zgodnie z obowiązującymi standardami (np. link, łącze, odnośnik do strony „kontakt” zawsze umieszczaj w prawym górnym rogu, oraz ewentualnie w menu bocznym, a nawet w stopce).
Architektura informacji
To hasło brzmi groźne, jednak wcale takowym nie jest. Architektura informacji, to inaczej struktura, rozmieszczenie poszczególnych elementów na stronie – począwszy od menu, a skończywszy na stopce. Pamiętaj, aby myśleć nie tylko o własnych celach, ale także o użytkowniku, który będzie korzystał z Twojej strony firmowej. Umieszczaj ważne informacje w zasięgu wzroku usera – niech je widzi bez konieczności przewijania ekranu. Przyciski, linki akcji (czyli te, na których kliknięciu zależy Tobie) umieszczaj w widocznym, wyeksponowanym odpowiednio miejscu. Muszą być nie tylko widoczne, ale wręcz jasno komunikujące: „tutaj masz teraz kliknąć!”.
Grafika na stronie firmy
Pamiętaj, że wrażenia estetyczne są bardzo istotne. Skuteczna strona to taka, która także dobrze wygląda. Zadbaj zatem o profesjonalny, „gładki” wygląd serwisu firmowego. Nie zlecaj wykonania layout’u serwisu amatorowi. Zapłać więcej, byś był zadowolony z efektu. Dopracuj detale. Nie doktoryzuj się tygodniami nad logotypem, jednak zadbaj o podstawowe elementy: kolory linków, odpowiedni kontrast czcionki i tła, nagłówek przyciągający uwagę, estetyczne menu.
Copywriting, czyli skuteczne teksty
Kolejny ważki element: treść na serwisie firmowym. Copywriting to inaczej tworzenie skutecznych tekstów, przekazów reklamowych, promocyjnych. Zatem copywritingiem jest zarówno tekst na stronie sprzedażowej, jak również scenariusz spotu telewizyjnego.
Masz dwa wyjścia: albo nauczysz się samemu skutecznie i perswazyjnie pisać, albo musisz to zlecić. Tutaj także nie oszczędzaj – lepiej wydać kilkaset złotych więcej, ale mieć teksty, które zatrzymają odwiedzającego dłużej niż przez kilka sekund i będą potrafiły nakłonić go do wykonania oczekiwanej przez Ciebie akcji (pamiętaj także wypozycjonowaniu strony firmowej).
Najbardziej Oczekiwana Akcja, czyli NOA
Niekiedy używa się także pojęcia Najbardziej Pożądana Akcja (NPA). Chodzi o to, że każdy strona (także podstrona) serwisu WWW musi mieć swoją NOA. Tą akcją może być na przykład zapis na listę adresową (e-mailową), wypełnienie formularza kontaktowego, złożenie zamówienia, przejście na wybraną podstronę serwisu, kliknięcie wybranego linku, wykonanie telefonu itp. Zadbaj o to, by Twoja strona firmowa miała jasno określoną Najbardziej Oczekiwaną Akcję. Także ważne jest to np. w sklepie internetowym – przykładowo naszym sklepie z akcesoriami do tabletów albo e-sklepie ze szczotkami do ciała.
0 komentarzy