Opinie, które sprzedają

utworzone przez | 23 maj 2020 | E-biznes, Wiedza | 0 komentarzy

Dlaczego opinie są takie ważne?

Zastanów się: dlaczego cokolwiek kupujesz? Oczywiście powody są różne i mocno związane z tym, co konkretnie akurat kupiłeś. Inaczej jest w przypadku zakupów spożywczych, a inaczej wtedy, gdy kupujesz komputer, samochód, czy dom. A jeszcze inaczej wtedy, gdy kupujesz psa, obrączki zaręczynowe czy kurtkę zimową. Czasami urzeknie nas doskonała obsługa klienta w sklepie. Każdy nasz zakup racjonalizujemy, tzn. nadajemy naszej decyzji zakupowej sens. Oczywiście nie zawsze zakup jest uzasadniony – czasami kupujemy coś kierowani emocjami (zresztą tak jest bardzo często, ale to inna historia). Coś jednak zawsze skłania nas do zakupu. Mogą to być różne elementy. Na przykład marka, którą znamy i lubimy. Albo opinie innych osób. Właśnie: opinie to magia w sprzedaży.

Tajemnica opinii w sprzedaży

Dlaczego opinie tak dobrze sprzedają? Jaka tajemnica sprzedaży tutaj tkwi? Powód w zasadzie jest prosty: ktoś nam coś poleca. I ten ktoś (przynajmniej za każdym razem chcemy w to wierzyć) kupił już ten produkt bądź skorzystał z usługi. Czyli ją zna i z czystym sumieniem poleca. A teraz weź Ciebie czy mnie. Chcemy coś kupić. Zastanawiamy się, analizujemy ceny, funkcje, marki, obsługę klienta sklepów. Mamy mnóstwo wątpliwości. Boimy się kupić niewłaściwie. Boimy się wyśmiania przez znajomych, czy współmałżonka. Boimy się błędnej decyzji i jej konsekwencji. I tutaj jest kluczowa rola opinii innych osób. Gdy słyszymy, czytamy, widzimy, że ktoś inny już skorzystał i jest zadowolony, nasze obawy pryskają. Działa tu także coś w rodzaju naszego instynktu społecznego: lubimy podążać za innymi. Zatem łatwiej nam kupić, gdy widzimy opinię.

Rodzaje podania opinii w serwisie internetowym

Opinie możesz prezentować na różne sposoby. Oto wybrane z nich:

  • Opinia tekstowa na stronie produktu w sklepie internetowym – widać wtedy, że opinia dotyczy konkretnego produktu, dlatego efekt będzie bardzo dobry (wzrost konwersji).
  • Opinia video na stronie sprzedażowej – wideo działa doskonale, ponieważ nie ma w zasadzie mowy o oszustwie – widzimy przecież „na żywo” osobę, która wyraża swoją opinię.
  • Zdjęcie na aukcji Allegro – świetny pomysł, by poprosić klientów o przesłanie zdjęcia, na którym prezentują produkt zakupiony u Ciebie.
  • Generalne zasady:
  1. W miarę możliwości pokazuj zdjęcia osób, które dały opinię.
  2. Stosuj video-opinie.
  3. Pokazuj imiona i nazwiska osób, które rekomendują Twoje produkty / usługi – oczywiście musisz uzyskać zgodę na publikację tych danych.
  4. Podawaj miasto lub nawet numer telefonu osoby, która wystawia opinię (uzyskaj zgodę). Działa to doskonale.

Na jakich serwisach umieszczać opinie?

Opinie powinny być zamieszczane na wszystkich rodzajach serwisów w Internecie – nie tylko w sklepach internetowych, jak się generalnie przyjęło. Przecież opinie na:

  • blogu – pokażą, że ktoś lubi Twój blog, ceni Twoją wiedzę, skorzystał z Twoich produktów lub usług. W jakim celu prowadzisz bloga? Żeby wspierał Cię biznesowo? Zatem dlaczego nie masz na blogu opinii?
  • stronie firmowej – to chyba oczywiste, że nie ma mowy o stronie firmowej, na której zabrakło by opinii. Taka strona byłaby niekompletna.
  • sklepie internetowym – tutaj nikt nie ma wątpliwości. Szczególnie na stronie produktu opinie działają dosłownie cuda, zwiększając sprzedaż często nawet kilkukrotnie (!).
  • stronie sprzedażowej – czyli tzw. squeeze page (tzw. strona wyciskacz) lub sales page. Tutaj opinie rozwiewają wątpliwości i zwiększają konwersję.

Zatem zadbaj o opinie Twoich klientów. Jeśli nie dbałeś o to do tej pory, zrób to teraz. Efekty sprzedażowe pozytywnie Cię zaskoczą.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.