Jak zbudować dobry blog?

utworzone przez | 24 maj 2020 | E-biznes, Wiedza | 0 komentarzy

Wiele osób zadaje sobie to pytanie: jak to jest, że niektóre blogi stają się popularne, są gęsto komentowane, mają swoją widownię i dają satysfakcję autorowi, a inne blogi – nie. No właśnie: powodów tego stanu rzeczy jest wiele. Poniżej wymienię wybrane z nich.

Po co w ogóle blog?

Pierwsza sprawa: blog musi mieć jakiś konkretny cel. Oczywiście, że możesz założyć na szybko byle jakiego bloga i coś tam na nim pisać. Jeśli traktujesz to TYLKO jako naukę blogowania, to nie ma sprawy. Lecz jeśli coś chcesz osiągnąć – nie tędy droga.

Pisząc, że każdy blog ma mieć konkretny cel lub cele swojego istnienia, mam na myśli:

  • grupę docelową (odbiorców bloga) – to przecież dla nich masz pisać,
  • korzyści właściciela / autora bloga.

Zatem zanim zaczniesz tworzyć nowy blog, przemyśl dobrze powyższe dwie kwestie.

Domena dla bloga

Kolejna kluczowa sprawa: domena, czyli adres internetowy. Możliwości tutaj masz wiele: od imienia i nazwiska w domenie internetowej (lub samego nazwiska), po abstrakcyjną nazwę (neologizm). Twój wybór powinien być bezpośrednio związany z punktem pierwszym: grupą docelową i celami bloga.

Zawartość bloga, kategorie i układ

Jeśli już wybierzesz domenę, przemyślisz cele, przystąp do opracowania kategorii. Kategorii możesz mieć kilka, lub kilkanaście (czasami powyżej 20, jeśli jest to uzasadnione). Pamiętaj o zamieszczaniu słów kluczowych w nazwach kategorii. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wypozycjonować blog w Google na konkretne, pożądane przez Ciebie frazy kluczowe (więcej o pozycjonowaniu dowiesz się z mojego szkolenia z pozycjonowania w Google).

Wygląd bloga

Mnóstwo osób nie przykłada do tego aspektu wagi, a jest to przecież kluczowa sprawa. Profesjonalny wygląd (szablon, czyli tzw. skórka) od razu budzi zaufanie u czytelnika i sprawia, że jest on skłonny poświęcić własny czas na penetrację Twojego serwisu. Jeśli natomiast zadowolisz się darmowym szablonem graficznym, możesz się zawieźć. Jeśli mi nie wierzysz, możesz zrobić test. Współczynnik odrzuceń prawdę Ci powie o wpływie wyglądu Twojego bloga na jakość odwiedzin i ilość powracających użytkowników.

Kolejnym elementem tej układanki jest treść na blogu, ale tym zajmę się przy innej okazji.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.