Pozycjonowanie to w zasadzie rodzaj e-marketingu, czyli marketingu internetowego, zwanego także e-marketingiem. Dla niektórych firm / serwisów wysoka pozycja w Google to podstawa egzystencji w sieci (i sukcesu e-biznesu); dla innych – tylko dodatek. Dziś słów kilka na temat pozycjonowania stron w Google.
Dlaczego pozycjonowanie jest ważne?
Jest wiele powodów, dlaczego w zasadzie musisz pozycjonować swoje serwisy internetowe (musisz także przyłożyć się do opracowania domeny, ale to już inna kwestia, teraz ją zostawmy). Oto kilka z nich:
- Dzięki pozycjonowaniu strony, masz dodatkowe wejścia na serwis. A to z kolei przekłada się na konwersje (zakupy, rejestracje, komentarze itp.).
- Możesz wykorzystać pozycjonowanie do tzw. seo-PR, czyli polepszania i świadomego kształtowania wizerunku w sieci: Twojego i Twojej firmy, produktów lub usług.
- Pozycjonowanie jest stosunkowo tanie – zatem możesz mieć z tego kanału marketingowego dobry zwrot z inwestycji.
- Dzięki wysokim pozycjom w Google, możesz wypchać z wyników wyszukiwania Twoją konkurencję – i zwiększyć własne przychody.
Jak widzisz, pozycjonując się w wyszukiwarkach zyskasz na wiele sposobów.
Na czym polega pozycjonowanie?
To w zasadzie dwa elementy:
- Optymalizacja serwisu pod silnik wyszukiwarki (czyli tzw. seo).
- Zdobywanie linków do strony.
Musisz zadbać o obydwa wyżej wymienione elementy – dzięki temu uzyskasz efekt synergii (wzmocnienie, nałożenia się efektów).
Dodatkowo pamiętaj, aby zawsze zaczynać od optymalizacji, a następnie przejść do pozycjonowania (zdobywania linków). Dlaczego? Poniżej wyjaśnię.
Dlaczego najpierw należy zoptymalizować serwis?
Powód jest taki, że sama optymalizacja seo może dać dobry efekt w postaci wysokich pozycji w Google. Jeśli tak się stanie, w zasadzie nie jest potrzebne dodatkowe zdobywanie linków na tę konkretną frazę (na którą sama optymalizacja wyniesie Cię wysoko w tzw. serpach, czyli wynikach wyszukiwania). Tak się może zdarzyć jedynie w przypadku mało konkurencyjnych fraz kluczowych – z tzw. średniego i długiego ogona wyszukiwania. W przypadku bardziej konkurencyjnych fraz kluczowych, oczywiście także należy optymalizować pod nie podstrony serwisu – jednak nie należy spodziewać się cudów (czyli wielkich efektów). Dopiero zdobycie setek linków z odpowiednimi anchorami (anchor text to inaczej tytuł linku) umożliwia walkę o czołowe pozycje w Google.
W pozycjonowaniu wiele detali gra rolę: na przykład adresy url. Jednak jest to szeroki temat – w tym artykule tylko go sygnalizuję.
0 komentarzy