Pozycjonowanie stron www

utworzone przez | 10 paź 2019 | Pozycjonowanie, SEO, Wiedza | 0 komentarzy

Jak do tego doszło, że powstało coś takiego jak „pozycjonowanie stron www„? Dobre pytanie. A odpowiedź wydaje się oczywista: Google.

Świat przed i z Google

Odkąd powstała wyszukiwarka Google, wszystko uległo zmianie. Kiedyś inaczej wyszukiwaliśmy informacje w internecie. Ludzie często korzystali z katalogów stron. Tam znajdywali interesujące ich serwisy, klikali i buszowali po stronach. Potem przez linki przechodzili dalej – na inne strony internetowe. Nie były wtedy powszechnie znane takie pojęcia jak na przykład usability (czyli użyteczność) stron internetowych.

Gdy nastało Google (tak naprawdę G nie było pierwszą wyszukiwarką, ale to bez znaczenia), zmieniliśmy sposób, w jaki szukaliśmy informacji w sieci. Zaczęliśmy „guglować”. Sukces wyszukiwarki Google (choć akurat domeny Google nie zawsze są optymalne) związany był głównie z tym, że serwowała ona wyniki dobrze skorelowane z zapytaniem użytkownika.

Początki pozycjonowania

Gdy marketingowcy zorientowali się, jak mniej-więcej działa algorytm wyszukiwarki G, zaczęli nimi (czyli wynikami) manipulować. Można zatem mówić o początkach ery pozycjonowania i nowego zawodu – pozycjonera.

Początki były bardzo proste. Wystarczyło nasycić stronę słowami kluczowymi, zaspamować znaczniki META (głównie meta keywords) i efekt był murowany. Tyle jeśli chodzi o optymalizację serwisów. Natomiast co z linkami? Tutaj też było bardzo ciekawie – pozycjonerzy wykorzystali… katalogi. Tak, te same katalogi stron, które wcześniej były podstawą odnajdywania interesujących serwisów w internecie. Powstawały tzw. farmy linków, czyli serwisy nasycone odnośnikami do pozycjonowanych stron (i podstron). Efekt? Wysokie pozycje w Google.

Ewolucja SEO

Po jakimś czasie rynek zaczął się zmieniać. Zmieniały się algorytmy Google. Już nie było tak prosto zawędrować na szczyty wyników wyszukiwania. Powód? Po pierwsze, konkurencja – z dnia na dzień coraz większa. Po drugie, algorytm G, który był coraz bardziej wymagający – linki marnej jakości (np. ze wspomnianych katalogów) zostały zmarginalizowane, a zaczęła coraz bardziej liczyć się jakość (wcześniej ilość).

Zachęcam Cię do zapoznania się z moim darmowym kursem pozycjonowania. Dowiesz się wielu wartościowych informacji z zakresu pozycjonowania stron www w wyszukiwarce Google.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.