Każdy wie, że linki są ważne. Inaczej nazywa się je:
- odnośnikami,
- odsyłaczami,
- łączami,
- back linkami (w skrócie: BL), z ang. „linki powrotne”.
Dlaczego linki są ważne?
W Polsce dominuje Google. Ten silnik wyszukiwania to około 97% rynku wyszukiwania w naszym kraju. Algorytm Google opiera się na dwóch rzeczach:
- budowie strony i treści na stronie (zarówno na stronie głównej serwisu internetowego, jak i na jego podstronach),
- linkach prowadzących do strony.
Zatem aby wypozycjonować serwis na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, musimy zdobywać linki. Mnóstwo odnośników.
Backlinki w pozycjonowaniu w Google
Odnośniki do naszej strony musimy zdobywać na różne sposoby. Trzeba pamiętać, że bardzo ważna jest tzw. dywersyfikacja źródeł linków. Co to oznacza? Oznacza to, że linki powinny pochodzić z:
- różnego typu serwisów – nie tylko z katalogów stron czy tzw. precli (są to katalogi artykułów, nazywane presell pages – stąd w slangu pozycjonerskim w Polsce nazywa się je preclami lub precelkami, albo preselami), ale także z blogów, forów, portali, stron firmowych, czy sklepów internetowych,
- różnych IP serwerów – chodzi o to, żeby linki pochodziły z różnych miejsc w sieci Internet – nie tylko z jednego skupiska serwisów znajdujących się w rękach jednego pozycjonera-amatora,
- różnych właścicieli domen, na których stoją serwisy, które do nas linkują – to również z powodu działań pozycjonerskich,
- różnych miejsc (umiejscowienia odnośników), gdzie linki znajdują się na serwisach – czyli np. nie tylko linki w stopkach na serwisach (uwaga: linki w stopce są mniej wartościowe od linków znajdujących się w treści strony).
Liczy się oczywiście o wiele więcej czynników, w tym np. anchor text linków (tytuły łączy, odnośników), wartość serwisów linkujących, ilość linków wychodzących z danej podstrony serwisu, czy w końcu nawet linki wychodzące z serwisu, który pozycjonujemy.
0 komentarzy