No właśnie: jak pozycjonować stronę w Google? Mamy do wykonania (upraszczając) dwa elementy tej układanki: zoptymalizować serwis pod silnik wyszukiwarki Google oraz zdobywać linki do serwisu.
Optymalizacja seo pod wyszukiwarkę Google
Sprawa jest dość prosta (w założeniach): należy tak przerobić serwis, by był „przyjazny” Google. Co to oznacza? Przy ustalaniu rankingu (kolejności wyników wyszukiwania), Google bierze pod uwagę szereg czynników – jest ich około 200. Liczy się budowa serwisu, a także ilość i jakość linków, jakie do niego kierują.
Optymalizacja strony pod wyszukiwarkę to szereg działań. Oto wybrane z nich:
- Optymalizacja znacznika title w kodzie strony głównej i podstron pozycjonowanego serwisu. Najważniejsze słowa kluczowe należy umieszczać na początku tytułu. Każda podstrona musi mieć unikalny tytuł (title), adekwatny do jej zawartości.
- Zadbanie o obecność na stronach serwisu nagłówków H1 do H3 lub H4. Tu również chodzi o umieszczanie słów kluczowych.
- Odpowiednie nasycenie treści na podstronach serwisu słowami kluczowymi. Nie należy przesadzać z gęstością (nasyceniem) słów kluczowych – wystarczy kilka razy powtórzyć pozycjonowaną frazę. Za to używajmy synonimów oraz liczby pojedynczej i mnogiej.
- Linkowanie wewnętrzne serwisu (czyli podstron między sobą). Należy jako anchor tekstów (tytułów linków) używać słów kluczowych, na jakich nam zależy (zamiast stosować anchory typu „więcej”, „kliknij tutaj” itp.)
- Przygotowanie mapy serwisu w formacie .xml. Taka mapa zawierać ma wszystkie podstrony pozycjonowanego serwisu.
- Dodanie opisów alt do obrazów i grafik znajdujących się w serwisie. Tutaj również należy pamiętać o umieszczaniu słów kluczowych.
To tylko część zadań optymalizacyjnych. Ale są one tymi podstawowymi.
Zdobywanie linków
Tutaj mamy duże możliwości do popisu. Chodzi o możliwie jak największe zróżnicowanie odnośników, jakie będą wskazywały na pozycjonowany serwis. Oto kilka podstawowych zasad linkowania:
- Jako anchor text stosuj słowa kluczowe na jakich Ci zależy.
- Dywersyfikuj anchory, by masowo nie zdobywać takich samych – można dostać za to karę od Google w postaci tzw. filtra.
- Dywersyfikuj źródła linków – chodzi zarówno o różne rodzaje serwisów (blogi, fora, strony firmowe, katalogi, precle, portale), jak i różne domeny i adresy IP.
- Zadbaj o linki z dobrych, zaufanych w oczach Google serwisów. Na wagę złota są linki ze stron edukacyjnych lub rządowych.
- Staraj się, by linki prowadzące do pozycjonowanego serwisu znajdowały się w większości na serwisach zbieżnych tematycznie z tym pozycjonowanym.
Buduj także własne zaplecze pozycjonerskie, czyli własne serwisy, które będą linkowały do strony głównej (pozycjonowanej).
0 komentarzy