Domena a pozycjonowanie

utworzone przez | 10 paź 2019 | Pozycjonowanie, SEO, Wiedza | 0 komentarzy

Różne opinie na temat wpływu domeny na seo

Istnieje wiele różnych opinii na temat wpływu domeny na pozycjonowanie. Te opinie brzmią mniej więcej tak:

domena
  • domena nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie
  • wpływ domeny jest bardzo niewielki
  • wpływ domen internetowych na seo jest znaczący lub duży
  • odpowiednia domena ma kluczowe znaczenie dla wypozycjonowania serwisu w Google

Jak widzisz, opinie są różne. A gdzie leży prawda? Jak zwykle: gdzieś pośrodku.

Czym należy się kierować wybierając domenę? Czy seo ma być istotnym czynnikiem?

No właśnie – dobre pytanie. Otóż i tak, i nie.

Jeśli chcesz zbudować markę, możesz praktycznie zapomnieć o słowach kluczowych w domenie. Opracuj wyjątkową nazwę, najlepiej neologizm. Zwróć uwagę, jakie nazwy mają najdroższe marki świata. Nie ma wśród nich pospolitych słów.

Jeśli natomiast Twoim priorytetem są wysokie pozycje w Google, a nie budowa marki, wtedy możesz ROZWAŻYĆ domenę – jak to nazywam – wyszukiwarkową.

Czy słowa kluczowe w domenie pomagają w pozycjonowaniu?

Tutaj zdania – jak już wiesz – są podzielone. Powiem Ci wszakże, że pewne rzeczy są pewne, a inne nie.

domena a seo

Jeśli chodzi o wpływ słowa kluczowego w domenie na seo, to jeśli chodzi o samą domenę, jest on umiarkowany. Oznacza to, że fraza kluczowa w domenie pomaga wypozycjonować serwis dokładnie na frazę kluczową z domeny – często nawet dość łatwo i szybko (zastanów się także, czy wolisz stosować domenę z www czy bez www).

Jest tutaj drugi ważny element, na który warto zwrócić uwagę. Otóż czasami zdarza się, że ktoś linkuje do serwisu podając jako anchor text (tytuł odnośnika, linka) adres URL – w którym znajduje się przecież domena. Jeśli zatem w domenie znajduje się fraza kluczowa, znajduje się ona równocześnie w anhor tekście. Czyli pomaga w pozycjonowaniu strony na frazę kluczową z domeny.

Z myślnikiem czy bez myślnika?

sxc

Tutaj znowu zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że myślnik oddzielający słowa kluczowe w domenie (typu slowo-kluczowe.pl) ma wielkie znaczenie. Inni uważają, że nie trzeba stosować myślnika, bowiem nie ma on znaczenia. A jeszcze inni twierdzą, że warto mieć słowa w domenie oddzielone myślnikiem (lub dwoma myślnikami, jeśli są 3 wyrazy), ale jeśli masz domenę ze zbitkiem słownym (typu slowokluczowe.pl), to też ma to dodatni wpływ na pozycjonowanie w Google. Gdzie leży prawda? Moim zdaniem: w środku, choć z wyraźnym wskazaniem na domeny z myślnikami.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.