Jednym z doskonałych sposobów zwiększania sprzedaży jest własny program partnerski (w skrócie: PP). Zalety są oczywiste:
- zwieszasz zasięg marketingowy,
- linki partnerów pozycjonują Twój serwis,
- płacisz prowizje po sprzedaży, czyli z dołu, a do tego płacisz tylko wtedy, gdy jest sprzedaż – czyli nic nie ryzykujesz.
Jak widzisz, w PP można dość dobrze i precyzyjnie oszacować wydatki, a ryzyko biznesowe jest bardzo małe.
Wróćmy do tytułowego pytania: czy warto mieć własny program partnerski? No właśnie: a co to znaczy „własny”? Mam na myśli program partnerski, który w pełni sami kontrolujemy i prowadzimy. Masz tutaj dwa możliwe rozwiązania:
- albo tworzysz od A do Z własny PP,
- albo korzystasz z agregatora program partnerskich, typu propartner.pl.
Obydwa wymienione rozwiązania mają plusy i minusy. Co zatem przemawia za własnym PP? Mianowicie:
- sam ustalasz zasady gry – to Twój program i wszystko od Ciebie zależy,
- wszystko masz pod kontrolą – nawet funkcjonalności PP; jeśli czegoś Ci brakuje, Twój webmaster może to dorobić,
- masz także kontrolę nad wypłatą prowizji i jesteś blisko partnerów – dzięki temu lepiej ich rozumiesz i współpraca także lepiej będzie się układała.
Własny program partnerski ma też swoje wady, w tym m.in.:
- wymaga sporych nakładów, żeby go wdrożyć,
- wymaga wiele pracy bieżącej – odpisywanie na maile, podpisywanie umów, wypłaty, faktury, rachunki, rozwiązywanie problemów partnerów, edukacja partnerów.
Często własny PP wiąże się z zatrudnieniem menadżera takiego programu. Jest to więc spore zadanie.
0 komentarzy