Własny program partnerski – czy warto zakładać?

utworzone przez | 14 paź 2019 | E-marketing, Wiedza | 0 komentarzy

Jednym z doskonałych sposobów zwiększania sprzedaży jest własny program partnerski (w skrócie: PP). Zalety są oczywiste:

  • zwieszasz zasięg marketingowy,
  • linki partnerów pozycjonują Twój serwis,
  • płacisz prowizje po sprzedaży, czyli z dołu, a do tego płacisz tylko wtedy, gdy jest sprzedaż – czyli nic nie ryzykujesz.

Jak widzisz, w PP można dość dobrze i precyzyjnie oszacować wydatki, a ryzyko biznesowe jest bardzo małe.

Wróćmy do tytułowego pytania: czy warto mieć własny program partnerski? No właśnie: a co to znaczy „własny”? Mam na myśli program partnerski, który w pełni sami kontrolujemy i prowadzimy. Masz tutaj dwa możliwe rozwiązania:

  • albo tworzysz od A do Z własny PP,
  • albo korzystasz z agregatora program partnerskich, typu propartner.pl.

Obydwa wymienione rozwiązania mają plusy i minusy. Co zatem przemawia za własnym PP? Mianowicie:

  • sam ustalasz zasady gry – to Twój program i wszystko od Ciebie zależy,
  • wszystko masz pod kontrolą – nawet funkcjonalności PP; jeśli czegoś Ci brakuje, Twój webmaster może to dorobić,
  • masz także kontrolę nad wypłatą prowizji i jesteś blisko partnerów – dzięki temu lepiej ich rozumiesz i współpraca także lepiej będzie się układała.

Własny program partnerski ma też swoje wady, w tym m.in.:

  • wymaga sporych nakładów, żeby go wdrożyć,
  • wymaga wiele pracy bieżącej – odpisywanie na maile, podpisywanie umów, wypłaty, faktury, rachunki, rozwiązywanie problemów partnerów, edukacja partnerów.

Często własny PP wiąże się z zatrudnieniem menadżera takiego programu. Jest to więc spore zadanie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.