Promocja w Internecie

utworzone przez | 11 paź 2019 | E-marketing, Wiedza | 0 komentarzy

Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, iż promocja w Internecie ma niebagatelne znaczenie dla osób i firm, chcących zaprezentować swoje usługi wielomilionowej rzeszy internautów, będących ich potencjalnymi klientami. Aby jednak promowane produkty czy usługi przyciągały, muszą być nie tylko najwyższej jakości, ale również muszą trafiać do ściśle określonej grupy odbiorców – osób i firm właśnie tego produktu czy usługi szukających. By móc skutecznie promować się w Internecie, z pewnością będzie potrzebny nie tylko czas, ale również odpowiednie środki. Jako iż Internet to medium dostępne dla prawie wszystkich, istnieją również możliwości, które nie wycisną z klienta ostatniej złotówki za promocję. Wiele czynności można wykonać samodzielnie, dlatego wspominam, że potrzebna jest odpowiednia ilość czasu, często bardzo duża. Nie mniej jednak samodzielna promocja, chociażby przez pozycjonowanie witryny będzie z pewnością opłacalną.

Marketing w wyszukiwarkach

jak pozycjonować sklep

W przypadku pozycjonowania, które znacząco różni się od pozostałych metod e-marketingu, promocja w Internecie za jego pomocą będzie długotrwała, podczas gdy w przypadku linków sponsorowanych, mimo ich natychmiastowej widoczności w sieci, będzie znacznie krótsza, w zależności od środków przeznaczonych na ten cel. Dlatego też wszelką promocję w Internecie powinno rozpocząć się od pozycjonowania strony. Przedtem jednak należy odpowiednio ją zoptymalizować, jak również zbadać konkurencję na ilość wyników na daną frazę, gdyż od ich ilości będzie zależeć czas, jaki będzie trzeba poświęcić, by osiągnąć jak najwyższą pozycję.

Linki zewnętrzne

Prócz wyżej opisanych, promocja w Internecie odbywać się powinna również za pomocą innych środków, które pozwolą na zdobywanie linków, prowadzących do naszej firmowej czy prywatnej witryny. Doskonałym na to sposobem jest publikowanie treści na dołączonym do strony blogu (tak robię na moim blogu o e-biznesie), jak również udzielanie się aktywnie na różnego rodzaju forach, podając w swoim profilu link do strony internetowej.

Oczywiście różne techniki pozycjonerskie stosujemy do linkowania różnych typów serwisów WWW. Dla przykładu, mój sklep internetowy z akcesoriami do tabletów – tabletoid.pl – pozycjonuję między innymi poprzez dodawanie go do katalogów e-sklepów. Jeśli prowadzisz bloga, wtedy dodasz go do katalogów blogów, itp.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.