Marketing w Internecie

utworzone przez | 10 paź 2019 | E-marketing, Wiedza | 0 komentarzy

Obecnie jedną z dziedzin, która dynamicznie się rozwija jest marketing w Internecie. Nie trudno się jednak dziwić takiemu stanowi rzeczy, gdyż obecnie większość sprzedaży produktów i usług dla osób prywatnych, firm i instytucji toczy się właśnie w sieci. By móc jednak dotrzeć do znacznego grona klientów zainteresowanych produktem czy usługą należy przede wszystkim nie nastawiać się na szybkie efekty. Proces marketingu internetowego jest dosyć czasochłonnym procesem, w którego skład wchodzi wiele czynników, składających się na cała kampanię reklamową.

Formy w jakich rozwija się marketing w Internecie są różne

grupa docelowa e-marketingu

Począwszy od pozycjonowania strony internetowej, poprzedzonej jednocześnie zbadaniem konkurencji, jaka występuje w danej branży, poprzez linki sponsorowane, aż po reklamę na największych portalach internetowych, dzięki którym marketing w Internecie będzie jeszcze skuteczniejszy. Dochodzi do tego cały e-mail marketing i szereg techniki budowy listy adresowej (np. poprzez system reklam popup). Jak więc widać możliwości tutaj jest wiele i tylko od klienta będzie w głównym stopniu zależeć to, na co się zdecyduje.

Pozycjonowanie

W pierwszym momencie oczywiście najlepszym rozwiązaniem dla nowo powstałego serwisu internetowego czy witryny firmowej będzie oczywiście pozycjonowanie. Nie jest ważne, czy mówimy tutaj o sklepie internetowym, blogu, forum, czy stronie sprzedażowej (typu squeeze page / sales page). Jego efekty będą już widoczne po kilku tygodniach od zaistnienia w sieci, jeśli wszystkie czynności będą wykonywane zgodnie z najnowszymi trendami i standardami, przyjętymi głównie przez Google, gdyż to właśnie od nich zależne jest to, jak długo i na jakich pozycjach znajdzie się strona.

Linki sponsorowane

W późniejszym terminie oczywiście samo pozycjonowanie będzie nie wystarczającym. Gdy produkt czy usługa kierowana jest do ściśle określonego grona odbiorców, warto zainteresować się kampanią linków sponsorowanych oferowanych przez tę właśnie wyszukiwarkę. Ich skuteczność jest niewątpliwa, gdyż firma czy strona jest widoczna w sieci natychmiast po prawidłowym stworzeniu kampanii. Kampania linków stanie się także doskonałym sposobem na to, by wspomagać pozycjonowanie. Usługa ta nosi nazwę Google AdWords.

Witryny tematyczne

Innym sposobem na marketing w Internecie będzie oczywiście współpraca z portalami, które odpowiadają tematyce strony, którą chcemy promować. Dzięki temu o wiele łatwiej i szybciej uda się zdobyć nowych odwiedzających.

Powyżej wymieniłem tylko kilka sposobów za zaistnienie w Internecie. Technik e-marketingu jest o wiele więcej, jak na przykład własny program partnerski, czy reklama AdTaily.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.