E-marketing – kilka detali o nim

utworzone przez | 10 paź 2019 | E-marketing, Wiedza | 0 komentarzy

Określeniem e-marketing (rzadziej pisane bez myślnika, czyli emarketing) określa się działania marketingowe prowadzone w internecie. Marketing internetowy to stosunkowo nowa dziedzina wiedzy. Z tej przyczyny wielu specjalistów jest bardzo młodych.

E-marketing w Polsce

Różnimy się pod tym kątem od Zachodu. Dlaczego? Podstawowym powodem jest opóźnienie gospodarcze, zatem i technologiczne. To się cały czas zmienia i gonimy z postępem Zachód. Jeszcze kilkanaście lat temu byliśmy w sytuacji, że gdy na Zachodzie coś się pojawiało (np. nowy rodzaj serwisów internetowych, moda na coś nowego, nowinka technologiczna itp.), to w Polsce mieliśmy to po kilku latach. Teraz jest inaczej. O wiele inaczej. Sytuacja zmieniła się do tego stopnia, że w niektórych dziedzinach zaczynamy być liderami – to inni muszą nas gonić. Tak jest na przykład w pozycjonowaniu typu black hat seo. Polacy są jednymi z liderów pozycjonowania (mówię o takich rzeczach na szkoleniu z pozycjonowania w Google). Opracowujemy coraz to nowe systemy do automatyzacji pozycjonowania – np. system Publiker.

Filary e-marketingu

Można wyróżnić kilka podstawowych filarów e-marketingu (sprawdź moją ofertę e-marketingową), które każdy biznes powinien zbudować. Są to m.in.:

  • Baza adresów e-mailowych – to podstawa. Dzięki zbudowaniu listy osób zainteresowanych tym, co oferujemy, możemy zaoszczędzić na marketingu. Do tego celu można użyć np. popularnego w Polsce systemu Implebot lub Freebot. Oferty w tym wypadku kierujemy bezpośrednio do osób na naszej liście (bądź listach adresowych, bo często mamy więcej niż jedną listę).
  • Pozycjonowanie. Wiele biznesów opiera się niemal wyłącznie na pozycjonowaniu. Na przykład sklepy internetowe lub różnego typu usługi (czy e-usługi) świadczone on-line (czy online) – czyli bezpośrednio przez przeglądarkę internetową. Np. narzędzia do sprawdzania pozycji w wyszukiwarce Google.
  • Pozycja eksperta. To kolejny filar. Jeśli Twoja firma (bądź Ty osobiście) będzie postrzegana jako specjalista w danej branży (niszy), to klienci sami będą do Ciebie przychodzili i prosili, abyś ich obsłużył. Tak to działa. Aby zbudować sobie pozycję eksperta, musisz spełnić szereg kroków. Jednym z nich jest np. publikowanie wartościowych informacji na blogu lub Facebooku. Ja to robię na moim blogu o e-biznesie.

Przyszłość marketingu internetowego w Polsce i na świecie

Wszystkie wskaźniki i statystyki pokazują, że udział e-marketingu w puli pieniędzy wydawanych na marketing w ogóle cały czas rośnie. Powstają nowe narzędzia, nowe kanały dystrybucji, szerzą się nowe trendy. Web 2.0 tryumfuje w całej okazałości. Sporą część życia obecnie spędzamy online, buszując po sieci internetowej. Zatem przyszłość e-marketingu rysuje się w jasnych barwach.

Z pewnością będzie coraz więcej firm oferujących usługi związane z prowadzeniem biznesu w internecie. Także coraz więcej osób decyduje się zrezygnować z pracy na etacie, by spróbować swoich sił w e-biznesie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.