E-commerce – krótkie wprowadzenie

utworzone przez | 10 paź 2019 | E-commerce, Wiedza | 0 komentarzy

Jako e-commerce określa się handel w Internecie. Samo słowo „commerce” oznacza handel. Mając na myśli handel w Internecie, dodano przedrostek „e-„. Podobnie funkcjonuje określenie e-handel, czyli handel w sieci Internet.

E-commerce w Polsce

Szacuje się, że w naszym kraju działa od kilkunastu do nawet 20 tysięcy sklepów internetowych. Polskie e-sklepy bywają małe i duże. Od mini-butików z bardzo wąskim asortymentem (od kilku do kilkunastu, bądź kilkudziesięciu produktów), po olbrzymie serwisy e-commerce oferujące dziesiątki tysięcy produktów na sprzedaż.

Największym graczem w polskim e-handlu jest serwis Allegro, skupiający około 50-60% polskiego rynku handlu elektronicznego. Nic nie wskazuje na to, aby dominacja Allegro (teraz wypada już mówić o Grupie Allegro, która skupia szereg serwisów) miała się zmniejszyć. Pewnym przetasowaniem na rynku jest stopniowe wchodzenie dużych graczy, do tej pory działających off-line, np. Media Markt.

Zakupy spożywcze przez Internet?

E-handel w Polsce ewoluuje. Kilka lat temu nie do pomyślenia była, żeby kupować zakupy spożywcze przez Internet. Teraz to nasza codzienność. Supermarkety spożywcze mają swój czas. Na przykład serwis Alma24.pl rozwija się w niesamowitym tempie – dosłownie z tygodnia na tydzień dokupują kolejne samochody dostawcze i zatrudniają kolejne osoby.

Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego zaczęliśmy kupować spożywkę przez Sieć? Co nas przekonało? Skąd ta tendencja? Moim zdaniem, przyczyn jest kilka:

  • Wzrost świadomości. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że można w Internecie zamówić niemal wszystko.
  • Niższe ceny. Większość z nas planując zakupy zagląda do portfela. Zatem cena cały czas ma niebagatelne znaczenie. Jeśli w Sieci znajdujemy niższe ceny, niż w tak zwanym realu, wtedy chętnie kupujemy przez Internet.
  • Większe zaufanie. Z roku na rok rośnie zaufanie polskich internautów do zakupów internetowych. Już od dawna nie boimy się (przynajmniej większość z nas), że w zamówionej paczce przyjdzie cegła. Tym bardziej ufamy dużym graczom, których często znamy ze świata off line.
  • Pośpiech. Tempo naszego życia codziennego niestety nie zwalnia. Przeciwnie – przyspiesza. Efekt? Brakuje nam na wszystko czasu. Lekarstwo? Zakupy przez Internet. Szybkie i tańsze.
  • Lenistwo. Po prostu nie chce nam się ruszać z domu – wolimy zamówić przez Internet.
  • Spadek cen usług kurierskich.

To nie jedyne powody wzrostu zainteresowania w Polsce zakupami spożywczymi przez internet, jak i całego e-handlu. E-commerce kwitnie. Warto rozważyć wejście w e-biznes. Pieniądze może nie leżą tutaj na przysłowiowej ulicy, ale niemal każdy może spróbować szczęścia.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.