Zakładanie sklepu internetowego zaczyna się od wymyślenia jego nazwy. Jest szereg wytycznych / zasad, jakimi należy się kierować podczas opracowywania domeny dla e-sklepu. Oto kilka z nich:
- Postaw na unikalną nazwę. Nie musisz mieć słów kluczowych w domenie sklepu. Dobrym pomysłem będzie neologizm, czyli zupełnie nowe słowo, nie występujące w słownikach (za chwilę do tego wrócimy).
- Domena powinna być możliwie krótka. Im krótsza, tym lepsza. Jednak nic na siłę. Jeśli masz pomysł na świetną nazwę, ale ma ponad 10 znaków – nie przejmuj się, tylko działaj.
- Nie powinna zawierać polskich znaków. Trzymaj się tej zasady. Pamiętaj: zawsze da się opracować domenę bez polskich znaków, a do tego wolną (do zarejestrowania).
- Niech składa się z jednego wyrazu. A jeśli już masz 2 wyrazy, to nie stosuj w domenie myślnika.
- Jeśli działasz na rynku polskim, postaw na rozszerzenie .pl. Żadnych .eu, .com.pl, .net, czy innych wynalazków. A jeśli działasz poza Polską, postaw na .com.
W tytule artykułu wspomnieliśmy domenę jednego z naszych sklepów internetowych. To Fasja.com. Od razu zarejestrowałem obydwa rozszerzenia: fasja.pl na rynek Polski i perspektywicznie fasja.com na rynek globalny. Po pewnym czasie postanowiliśmy przejść całkiem na domenę z rozszerzeniem .com, a domena .pl oczywiście przekierowuje na tę globalną. Gdy będziemy uruchamiali kolejne wersję językowe sklepu, będę lądowały w katalogach. Na przykład na rynek niemiecki będzie to fasja.com/de, na włoski /it, itd.
Skąd wzięła się ta nazwa? Być może już się domyśliłeś, że pochodzi od słowa „pasja”. Wymieniliśmy w nim pierwszą literę i powstała „fasja” (neologizm). Jest krótka i świetnie brzmi. Łatwo się ją wypowiada i dyktuje. Oczywiście nie ma polskich znaków i jest jednoznaczna. No i najważniejsze: mamy zarówno rozszerzenie .com, jak i .pl – czyli optymalny tandem.
Powodzenie w opracowywaniu domeny dla Twojego e-sklepu i działań w e-commerce! A jeśli potrzebujesz pomocy w opracowaniu domeny, zapraszam tutaj.
0 komentarzy